operations manager en buenos aires

publicado
contactanos
gustavo nuñez agudelo, randstad professionals
tipo de trabajo
tiempo completo
postulate ahora

detalle del trabajo

publicado
ubicación
buenos aires
área de trabajo
Banca
tipo de trabajo
tiempo completo
número de referencia
P-3436
contactanos
gustavo nuñez agudelo, randstad professionals

descripción del puesto

Do you have a Bachelor’s degree focusing on Accounting or International Trade?  Do you have experience in financial entities Leading Operations areas? This opportunity may interest you!

En Randstad nos moviliza ayudar a las personas y a las organizaciones a desarrollar todo su potencial. Ese es el compromiso que asumimos como compañía en todo el mundo, un compromiso que nos impulsa a ir más allá para lograr que nuestros clientes y candidatos alcancen el éxito. ¿Cómo lo hacemos?, combinando nuestra pasión por las personas con el poder de la tecnología, creando experiencias más humanas, que nos permitan ser una fuente de inspiración y apoyo para quienes nos eligen. Porque estamos convencidos de que mejores personas hacen mejores empresas.

We are looking for an Operations Manager to join our client’s team,  an important Banking startup.

Main Responsibilities:

  •  Knowledge  of the product, services and systems of the bank and understanding of the Argentinian Banking Law

  • Design the trade financial annual plan,based in the local and headquarter policy

  • Reporting status and knowledge of the Foreign Exchange market

  • Working with IT Department and vendor to guarantee the correct FX operation

  • Reporting on BCRA Regulations updates

  • Attending ABA meetings, working on  good relationship with other Banks and BCRA Regulators

  • Give Trade Finance solution for our clients

  • In charge of MEP/INTERBANKING/COELSA System

  • In charge of the communication with BCRA, Interbanking and vendors

  • Knowledge of SOW

  • Follow up and opening of USD accounts, relation with the NYC branch and JP Morgan

  • Responsible for Treasury back office and funds transfer, and registration in GITS system all according to BCRA or another entities requirement  exemple: SISCEN 002, 004, 005, 018, 014.  

Skills:

  • Excellent English written and verbal communications skills.

  • Detail oriented and analytic capacity.

  • IT or technical support knowledge desirable.

  • Ordered, practical, autonomous and responsible.

  • Teamwork skills.

  • Experience in financial entities leading operations areas.

What we offer

  • Competitive compensation package

  • Work Place: Puerto Madero, CABA

  • Be part of a and intercultural team

If you are interested in the challenge do not hesitate to apply

Nos esforzamos todos los días en crear un entorno diverso y nos enorgullece ser una empresa con igualdad de oportunidades para todas las personas, independientemente de su raza, color, religión, sexo, identidad sexual u orientación sexual, país de origen, genética, discapacidad o edad.